Välkomna!

Veckobrev v47 (21/11)

20 november 2022

Hej Rotaryaner,

Vid fredagens lunchmöte den 18 november var vi 26 personer som fick lyssna till egoföredrag av vår nye medlem Jerry Paul Onyeche. Jerry Paul är född och uppvuxen i Nigeria och studerade till ingenjör i Lagos. År 2000 flyttade hans föräldrar till Sverige och Jerry Paul fortsatte sina studier först i Göteborg och senare på KTH i Stockholm. Nu är han bosatt med fru och fyra barn på Lidingö och med anställning på Shurgard International som fastighetsförvaltare i Sverige och Danmark. Under elva år har Jerry Paul bott i London och var där  medlem i Rotary Putney, men flyttade 2016 tillbaka till Lidingö.

På fredag den 25 november har vi Årsmöte i vår klubb. Vi träffas och äter lunch i restaurang Pontus. Vi flyttar därefter över till Ansgarskyrkan där vi får kaffe och håller vårt möte. Vi har mycket att diskutera, godkänna, välja och uppvakta.

Vår guvernör för distriktet 2350, Peter Moberg, efterfrågar genom Ungdomstjänst intresset för att bli utbytesstudent, aktuellt för åldersgruppen 15 till 18 år. Ungdomarna lämnar Sverige i augusti 2023 och återkommer i juni 2024. För ytterligare information kontakta Anders Eriksson på telefon 0733-919940 eller e-mail anders.b.eriksson@gmail,com. Även värdfamiljer i Sverige sökes.

Välkomna till fredagslunchen på Restaurang Pocket och till årsmötet i Ansgarskyrkan!

Solveig Andrén, President
2024 © RC Lidingö - alla rättigheter förbehålles