OBS 12:00 föredrag i rum Fjäderholmarna

Veckobrev v48 (28/11)

27 november 2022

Hej Rotaryaner,

Vid Lidingö Rotaryklubbs årsmöte som hölls i Ansgarskyrkan den 25 november mötte 30 medlemmar upp. Vi startade mötet med att tilldela Daniel Vladareanu Paul Harris förtjänstmedalj. Styrelsens motivering till detta är att Daniel varit aktiv i klubbens styrelse i mer än 17 år och att under denna tid ha skött klubbens ekonomi med den äran och med revisorers och vår förvissning om att klubbens ekonomi varit i bästa ordning.

Därefter tog Carl-G Leissner över ordförandeklubban och med fast hand behandlade de på dagordningen uppsatta ärendena. Protokoll från årsmötet kommer att finnas på vår hemsida.

På fredag den 2 december kommer en representant för Käppalaverket och berättar om hur avloppsvatten kan omvandlas till värme. Observera att vi gör ett försök att ändra på tidsordningen i vårt program, vilket innebär att vi börjar kl 12 i konferensrum Fjäderholmarna  med föredrag av inbjuden gäst och därefter kl 12.30 gemensamt går till restaurang  Pontus och avnjuter en lunch i lugn och ro.  Se även

FRÅN AVLOPPSVATTEN TILL SLAM, BIOGAS OCH VÄRME

Välkommen!